Zadam Ci #prostepytanieobiznes

07 Sty Bez kategorii

Jesteśmy przestymulowani, dostajemy tysiące gotowych rozwiązań.
W gąszczu informacji gubimy się, tracimy energię, pewność siebie, kreatywność i zapał by iść dalej. Dostajemy wiedzę i poukładane porady, jednak boimy się ryzykować, zrobić inaczej i robimy tak jak WSZYSCY.  Dodatkowo dostając jedynie odpowiedzi, wpadamy w panikę, gdy musimy radzić sobie w sytuacjach, na które nie ma przygotowanych recept.

Tak – konieczne jest uczyć się, czytać, naśladować świetne rozwiązania. Jednak warto też regularnie oceniać rezultaty swojej pracy 😊. To ważne, by nie tracić z oczu kierunku rozwoju i zadawać sobie proste pytania o swój biznes częściej niż 1 raz do roku 😉

Dlatego mam dla Ciebie noworoczny prezent:

Przez cały 2019 rok będę zadawała Ci #prostepytanieobiznes
A Ty zastanowisz się nad odpowiedzią w kontekście Twojej firmy.

Zaplanowałam tych pytań 100 – dlatego co kilka dni, otrzymasz ode mnie pytanie dotyczące: wszystkiego co ważne, by oprócz ciężkiej pracy brać z biznesu satysfakcję, radość i osobisty rozwój. Po prostu działać zwinnie i dostosowywać firmę do zmieniającego się otoczenia.

To świetna możliwość, by poszukiwać odpowiedzi z własnych doświadczeń, inspirować się, zwrócić na jakiś temat uwagę, wrócić do dawno odpuszczonych spraw albo zobaczyć problem z innej strony. Będę tutaj i na instagramie – wybierz, gdzie chcesz być ze mną.

To będzie nasza wspólna droga przez cały biznesowy rok!

Zadam Ci więc  #prostepytanieobiznes:

  1. Czy Twój zespół zna cele Twojej firmy/zespołu i w jaki sposób wspiera Cię w ich realizacji?
  2. Jak wygląda Twoja biznesowa sieć wsparcia? Czy jesteś otwarty na proszenie o pomoc zaufane osoby? Czy jesteś wsparciem, dla innych? Jeśli tak, na jaką biznesową pomoc można liczyć z Twojej strony?
  3. Co jest większą wartością dla Twojego biznesu? Poszukiwanie pracownika, z określonymi umiejętnościami, czy pracownika elastycznego i otwartego na proces uczenia? Jaką masz ścieżkę wdrożenia dla nowych ludzi w swojej firmie?
  4. Jaki problem i komu rozwiązujesz w swoim biznesie? Wymień trzy do pięciu problemów klienta docelowego, które rozwiązują twoje produkty albo usługi. Co wie na ten temat Twój zespół – tak rzeczywiście, a nie deklaratywnie;) i kiedy po raz ostatni aktualizowaliście tą informację ze swoim zespołem?
  5. Pamiętasz sytuację, w której zastosowałeś inne niż dotychczas techniki i zmieniłeś bieg wydarzeń biznesowych na swoją korzyść? Przypomnij sobie taką sytuację. Zastanów się dlaczego włączy ta zmiana okazała się skuteczna? Zastanów się nad odpowiedzią w kontekście Twojej firmy.
  6. Czy Twoi pracownicy podejmują samodzielne decyzje, czy trzymają się Twoich wytycznych? Jak wolisz, żeby było? A jeśli oczekujesz samodzielności – jak zachęcasz pracowników do samodzielnego działania?
  7. Przypomnij sobie sytuację, w której zostałeś strategicznie oszukany przez konkurencję, członka zespołu, pracownika, wspólnika lub kolegę czy koleżankę z pracy. Dlaczego ta osoba była w stanie tego dokonać? Czego ta sytuacja Cię nauczyła, aby już nigdy nie znaleźć się w podobnej?
  8. W zakresie sprzedaży:
    ▫️ Jaki jest średni przychód na sprzedawcę ? (uwaga: sprzedawcą jest każdy dostarczający odpłatną usługę/produkt dla Twoich Klientów – tak, każdy!)
    ▫️ Jaka jest średnia wartość koszyka zakupowego na sprzedawcę?
    ▫️ Jaki jest udział zamówień dokonanych przez nowych klientów vs tych dokonanych przez dotychczasowych?
    ▫️ Jaki jest średni czas od pozyskania kontaktu do sfinalizowania kontraktu z klientem?
  9. Przemyśl co będzie większą wartością dla Twojego biznesu: poszukiwanie pracownika, z określonymi umiejętnościami, czy pracownika elastycznego i otwartego na proces uczenia?
    Jaką masz ścieżkę wdrożenia? Po jakim okresie czasu oczekujesz od pracownika pełnego wdrożenia w jego obowiązki?
  10. Gdybyś w ciągu całego dnia pracy mógł wykonać tylko trzy zadania, które przynoszą firmie najwięcej korzyści – co by to było? Ile razy w tygodniu masz szansę na wykonywanie tych trzech działań, które wymieniłeś?

  11. Jakie są Twoje 3 najmocniejsze strony w relacjach biznesowych? Możesz zaprosić do takiej weryfikacji członków twojego zespołu. 📍Poświęć na to 5 minut na cyklicznym spotkaniu zespołu. A przy okazji na kiedy zaplanowałeś najbliższe? 🙂
  12. Czy prowadząc firmę z partnerem wypracowaliście/zakontraktowaliście zasady rozdzielenia życia biznesowego od bycia razem w związku?
  13. Co zauważasz dookoła siebie jako oznaki zmian? W jaki sposób możesz aktywnie odkrywać, co może zdarzyć się w przyszłości, abyś mógł skorzystać z nadarzających się okazji?
  14. Pamiętasz menedżerów postępujących według zasady: “rób co ci mówię, a nie to co sam robię? Jak daleko Ci do tego wzorca?
  15. Wymień pięć najbardziej komfortowych rzeczy związanych z twoim obecnym stanowiskiem – bez znaczenia, czy jesteś własnym szefem, menedżerem, liderem, czy członkiem zespołu. W jakim sensie ta wygoda jest dobra, a w jakim stopniu nie pozwala ci osiągnąć jeszcze więcej?
  16.  Jak zdobywasz wiedzę o zadowoleniu klientów: na podstawie rozmów z klientami, czy wypełnianych przez nich ankiet?
    Jak często pytasz klientów na czym im zależy, co daje im satysfakcję ze współpracy z Twoją firmą? Cz w ogóle zadajesz pytania klientom, czy po prostu czekasz na aktywność z ich strony?
  17. Pomyśl o pięciu najgorszych scenariuszach, jakie mogą się wydarzyć w twojej karierze zawodowej. Może to być bankructwo, fuzja lub restrukturyzacja firmy. Jak dzisiaj możesz najlepiej przygotować się na te wyzwania, abyś jutro mógł się łatwo przystosować?
  18. Z jakich kanałów korzystasz przy nawiązywaniu kontaktu z klientem? W jaki sposób klient dowiaduje się o Twoich produktach/usługach? Czy Twoje kanały komunikacji są zintegrowane? Jak wpisują się w Twoje standardy postępowania z klientem?
  19. Kim są Twoi kluczowi partnerzy?
    Czy kluczowy partner mógłby przejąć od Ciebie jakieś kluczowe działania i na odwrót?
    Czy mógłbyś obniżyć koszty, pogłębiając relacje z kluczowym partnerem albo nadać im bardziej strategiczny charakter?
  20. Które elementy Twoich usług klient ceni sobie najbardziej?

  21. Czy masz w swoim portfolio klienta, którego obsługa jest zbyt kosztowna?
    Czy ponoszone przez Ciebie koszty (nie wyłączając kosztów „miękkich”) są zbyt wysokie, aby obsługa tego klienta była uzasadniona? Czy przychody są zbyt niskie? Czy możesz sobie pozwolić na to, aby pozbyć się tego klienta?
  22. Jak radzisz sobie z przyjmowaniem uznania i zaakceptowaniem pochwał za swoje osiągnięcia? Czy masz tendencje do ich zmniejszenia? Co by się stało, gdybyś podjął wyzwanie i pozwolił sobie na przyjmowanie uznania z większą swobodą?
  23. Jaka w Twojej firmie jest średnia wartość koszyka zakupowego na sprzedawcę?
  24. Czy zastanawiałeś się co przynosi większą korzyść twojej firmie: zorientowanie na klienta, czy skupienie na produkcie?
  25. Jak wygląda w Twojej firmie automatyzacja operacji i kontaktu z klientem?
    Z czym wiąże się w twojej firmie wdrożenie technologii komunikacyjnej z klientami: wsparciem, jakością, bezpieczeństwem , czy wydajnością? O ile w ogóle ten temat istnieje 😉
  26. Czy pracujesz według sprawdzonej zasady, że nie robisz rzeczy, w których inni mogą cię wyręczyć?
    Pamiętaj, że delegowanie zadań nie oznacza pozbycia się władzy 😉
  27. Jeśli wprowadzasz usprawnienie, innowację, zmianę, na ile dokładnie przygotowujesz zespół do wdrożenia? Co robisz, by zespół utożsamiał się z wprowadzanymi zmianami?
    Pytanie do każdego szefa niezależnie, czy prowadzisz mikro czy makro zespół.
  28. Czy zaplanowałeś odpoczynek na świąteczne dni?
    Jeśli nie, masz jeszcze możliwość zmienić plany i faktycznie odpocząć 😉
  29. Co rozumiesz i co dla ciebie oznacza być zorientowanym na klienta?
  30. Szukając sprzymierzeńców do nowej idei lub projektu, częściej koncertujesz się na wizualizacji pomysłu,  czy przedstawieniu twardych danych? Jak przekonujesz oponentów do nowych idei?  I czy w ogóle liczysz się ze zdaniem innych? Czy może decyzję podejmiesz samodzielnie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

fifteen + eight =