preloader

Projektowanie procesów

Usługi

warsztaty/szkolenia/konsultacje

Data

25 października 2020

PROBLEM

Firmie XYZ zależy obecnie na uporządkowaniu wykonywanych działań. Chce, aby zadania i cele były jasno określone, a przy tym wszyscy pracownicy dobrze je rozumieli. Ciężko pracuje, jednak właściwie nie do końca wie, jak mierzyć efekty i wprowadzać zmiany. 

  • W jaki sposób ułożyć więc działania firmy, aby mieć lepszą kontrolę nad osiąganymi wynikami?

WYZWANIA

  • Nieułożone zadania i cele firmy
  • Pracownicy nie zawsze wiedzą co ani w jaki sposób należy robić
  • Problemy z kontrolą działań i wyciągania wniosków z ich wyników
  • Brak umiejętności wdrażania dostępnych zmian
  • Nieznajomość programów ułatwiających pracę przedsiębiorstwa

Projektowanie procesów to początek podróży do osiągnięcia doskonałości w zarządzaniu organizacją

W pracy skupiamy się przede wszystkim na czterech głównych filarach modelowania procesów, a mianowicie: określaniu, kontrolowaniu, koordynowaniu i doskonaleniu.

Wzajemne korzyści, a tym samym wspólny cel działania oraz wartości

Warsztaty są nie tylko okazją do zdobycia praktycznej wiedzy, ale - co ważniejsze - do samodzielnego podniesienia kompetencji w obszarze zarządzania procesami. W związku z tym wykorzystujemy interaktywne zajęcia i praktyczne ćwiczenia.  W konsekwencji uczestnicy mają możliwość zgłębienia zasad podejścia procesowego do zarządzania oraz nauki definiowania procesów biznesowych i pomocniczych w organizacji.

Stąd więc skupiamy się na systemowym wdrażaniu zmian w procesach, a także na mierzeniu ich efektywności.

W związku z tym wykorzystujemy metodykę Service Design. Bez wątpienia umożliwia ona uczestnikom zrozumienie i usprawnienie funkcjonujących procesów oraz rozwiązań w ramach organizacji w oparciu o potrzeby Klientów.

Program szkolenia

Uczestnicy w trakcie szkolenia usprawniają funkcjonujące procesy, a także rozwiązania w ramach organizacji.  W przeciwieństwie do wykładów, praca na warsztatach prowadzi do samodzielnego podniesienia kompetencji oraz pozyskania praktycznej wiedzy.

Harmonogram szkolenia "Projektowanie procesów":

  1.  Zasada podejścia procesowego do zarządzania i zasady definiowania procesów.
  2.  Identyfikacja procesów biznesowych i pomocniczych w organizacji
  3. Parametry kontroli procesów i analiza wyników
  4.  Wykorzystanie narzędzi cyfrowych i oprogramowania wspierającego zarządzanie procesami
  5. Systemowe wdrażanie zmian w procesach
  6. Efektywność procesu zmian oraz wyliczenie kosztów i korzyści ze zmian

 

Efekty uczenia się

  • identyfikacja procesów w organizacji (w tym procesów kluczowych - czyli w skrócie tych najważniejszych dla organizacji)
  • przeprowadzanie analizy wybranego procesu
  • planowanie procesu kontroli, a następnie wyciągania wniosków z jego wyników
  • znajomość narzędzi oraz oprogramowania , które w efekcie ułatwiają zarządzanie procesami
  • planowanie procesu wdrażania proponowanych zmian, jak również w podsumowaniu jego analiza

PODSUMOWUJĄC

Dodatkowo w cenie otrzymujesz:

  • Materiały do pracy własnej i warsztatowej
  • Follow-up w formie rozmowy (konsultacji)

 

 

*godziny szkoleniowe

FORMA

stacjonarnie/

online

CZAS TRWANIA

16 godzin*

TERMIN

do ustalenia

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zarówno sesje indywidualne, jak i szkolenia całego zespołu sprawiają że proces wdrażania zmian w naszej firmie odbywa się płynnie i raczej w formie ewolucji niż rewolucji - a na tym nam bardzo zależało.

Katarzyna

kierowniczka w firmie logistycznej

00 / 00