PROBLEM
Firmie XYZ zależy obecnie na uporządkowaniu wykonywanych działań. Chce, aby zadania i cele były jasno określone, a przy tym wszyscy pracownicy dobrze je rozumieli. Ciężko pracuje, jednak właściwie nie do końca wie, jak mierzyć efekty i wprowadzać zmiany.
- W jaki sposób ułożyć więc działania firmy, aby mieć lepszą kontrolę nad osiąganymi wynikami?
WYZWANIA
- Nieułożone zadania i cele firmy
- Pracownicy nie zawsze wiedzą co ani w jaki sposób należy robić
- Problemy z kontrolą działań i wyciągania wniosków z ich wyników
- Brak umiejętności wdrażania dostępnych zmian
- Nieznajomość programów ułatwiających pracę przedsiębiorstwa
Projektowanie procesów to początek podróży do osiągnięcia doskonałości w zarządzaniu organizacją
W pracy skupiamy się przede wszystkim na czterech głównych filarach modelowania procesów, a mianowicie: określaniu, kontrolowaniu, koordynowaniu i doskonaleniu.
Wzajemne korzyści, a tym samym wspólny cel działania oraz wartości
Warsztaty są nie tylko okazją do zdobycia praktycznej wiedzy, ale - co ważniejsze - do samodzielnego podniesienia kompetencji w obszarze zarządzania procesami. W związku z tym wykorzystujemy interaktywne zajęcia i praktyczne ćwiczenia. W konsekwencji uczestnicy mają możliwość zgłębienia zasad podejścia procesowego do zarządzania oraz nauki definiowania procesów biznesowych i pomocniczych w organizacji.
Stąd więc skupiamy się na systemowym wdrażaniu zmian w procesach, a także na mierzeniu ich efektywności.
W związku z tym wykorzystujemy metodykę Service Design. Bez wątpienia umożliwia ona uczestnikom zrozumienie i usprawnienie funkcjonujących procesów oraz rozwiązań w ramach organizacji w oparciu o potrzeby Klientów.
Program szkolenia
Uczestnicy w trakcie szkolenia usprawniają funkcjonujące procesy, a także rozwiązania w ramach organizacji. W przeciwieństwie do wykładów, praca na warsztatach prowadzi do samodzielnego podniesienia kompetencji oraz pozyskania praktycznej wiedzy.
Harmonogram szkolenia "Projektowanie procesów":
- Zasada podejścia procesowego do zarządzania i zasady definiowania procesów.
- Identyfikacja procesów biznesowych i pomocniczych w organizacji
- Parametry kontroli procesów i analiza wyników
- Wykorzystanie narzędzi cyfrowych i oprogramowania wspierającego zarządzanie procesami
- Systemowe wdrażanie zmian w procesach
- Efektywność procesu zmian oraz wyliczenie kosztów i korzyści ze zmian
Efekty uczenia się
- identyfikacja procesów w organizacji (w tym procesów kluczowych - czyli w skrócie tych najważniejszych dla organizacji)
- przeprowadzanie analizy wybranego procesu
- planowanie procesu kontroli, a następnie wyciągania wniosków z jego wyników
- znajomość narzędzi oraz oprogramowania , które w efekcie ułatwiają zarządzanie procesami
- planowanie procesu wdrażania proponowanych zmian, jak również w podsumowaniu jego analiza
PODSUMOWUJĄC
Dodatkowo w cenie otrzymujesz:
- Materiały do pracy własnej i warsztatowej
- Follow-up w formie rozmowy (konsultacji)
*godziny szkoleniowe
FORMA
stacjonarnie/
online
CZAS TRWANIA
16 godzin*
TERMIN
do ustalenia
Chcesz dowiedzieć się więcej?