PROBLEM
Firma XYZ chce się rozwijać i działać sprawnie. Chce projektować i doskonalić całe ścieżki klientów, aby zapewnić im doskonałe doświadczenia podczas korzystania z usług. Zastanawia się:
- Jak tworzyć spójne i zintegrowane usługi, które uwzględniają różne punkty styku między klientami a firmą?
- Jak tworzyć nowe, oryginalne rozwiązania i wyróżniać się na rynku?
- Jak zaangażować zespoły w innowacyjne projekty?
WYZWANIA
- Zrozumienie filozofii, zasad i metodologii Service Design oraz zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do projektowania usług
- Trudności w identyfikowaniu i zrozumieniu potrzeb klientów
- Trudności w zbieraniu feedbacku od klientów i efektywnej iteracji w celu doskonalenia usług
- Zbudowanie zaangażowania i skoordynowanie pracy oraz zapewnienie efektywnej współpracy między różnymi interesariuszami, aby zapewnić spójne i zintegrowane usługi
Service Design - klient zawsze w centrum
Warsztat Service Design to intensywny program, który pomoże Twojej firmie tworzyć i doskonalić innowacyjne usługi, skupiając się na potrzebach i oczekiwaniach klientów. Wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia Service Design, wprowadzimy Cię w świat projektowania usług, abyś mógł transformować swoje działania biznesowe.
Szkolenie przygotowuje do optymalizowania doświadczenia klienta w Twojej organizacji poprzez zrozumienie potrzeb klientów i doskonalenie procesów, przy wykorzystaniu projektowania ścieżki klienta (customer journey) z wykorzystaniem technik badawczych oraz tworzenia person i user journey maps.
Jak dobrze tworzyć usługi?
Proces Service Design kładzie nacisk na wczesne prototypowanie rozwiązań oraz ich testowanie wraz z klientami, dając bardzo szybko informację zwrotną. Pozwala to wyeliminować ewentualne błędy projektowe na etapie „przed wdrożeniem”, a tym samym oszczędzając pieniądze.
Takie podejście sprawia, że proces projektowania rozwiązań jest
- kreatywny,
- angażujący
- nastawiony na współpracę.
Szkolenie skierowane do:
- Osób chcących projektować ścieżki klienta (customer journey) i szukających metod i planu (poziom podstawowy).
- Specjalistów zajmujących się usługami, produktami, administracją, HR, procesami, marketingiem, innowacjami na styku firma – klient.
- Menadżerów i pracowników odpowiedzialni za budowanie doświadczeń klientów.
Minimalne wymagania do udziału w szkoleniu:
- Podstawowa znajomość podstawowych procesów i funkcjonowania branży, w której pracują
- Podstawowa znajomość zasad obsługi klienta
- Podstawowe umiejętności komunikacyjne
Program szkolenia.
- Wprowadzenie do Service Design
- Zasady, wartości i korzyści
- Przegląd metodyki i narzędzi Service Design
- Przykłady udanych projektów Service Design
- Techniki badawcze w Service Design: wywiady, obserwacje, analiza kontekstu
- Wybór typu klienta,
- Wybór etapów ścieżki do mapowania
- Mapowanie customer journey: punkty styku, momenty prawdy
- Tworzenie person i user journey maps
- Badanie użytkowników
- Definiowanie wytycznych projektowych dla ścieżki
- Projektowanie procesu i doświadczenia klienta na ścieżce
- Generowanie pomysłów. Definiowanie i projektowanie usług
- Prototypowanie ścieżki
- Przygotowanie i przeprowadzenie testowania
- Walidacja rozwiązań na ścieżce
- Wdrażanie ścieżki klienta
Program każdorazowo jest dopasowany do potrzeb i celów uczestników.
Program może być dostosowany pod kątem konkretnych branż, kontekstów organizacyjnych lub specyficznych wyzwań, z którymi uczestnicy mogą się spotkać.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- Lepsze zrozumienie potrzeb klientów. Uczestnicy zdobędą umiejętność analizy i zrozumienia potrzeb oraz oczekiwań klientów. Dzięki temu będą w stanie projektować usługi, które lepiej odpowiadają na te potrzeby.
- Nauka nowoczesnych technik projektowania usług, takich jak tworzenie person i user journey maps. Dzięki temu będą mogli efektywniej projektować ścieżki klienta, minimalizując błędy projektowe i oszczędzając czas oraz zasoby.
- Optymalizacja doświadczeń klienta jest kluczowa dla sukcesu firmy. Uczestnicy szkolenia będą w stanie wprowadzać innowacyjne rozwiązania, które przyciągną nowych klientów i zwiększą lojalność obecnych. To przyczyni się do wzmocnienia pozycji firmy na rynku.
Efekty uczenia się
- tworzenie produktów i usług, odpowiadających na potrzeby klientów
- umiejętność kreatywnego myślenia oraz twórczego rozwiazywania problemów
- lepsze zrozumienie i uwzględnianie potrzeb klientów
- doskonalenie doświadczeń klientów
- skuteczne prototypowanie i testowanie pomysłów
- umiejętność wdrażania i zarządzania zmianą
- zwiększone zaangażowanie zespołu
Formy pracy
- Ćwiczenia koncepcyjne:
- Uczestnicy pracują nad wypracowaniem pomysłów lub koncepcji dotyczących określonego obszaru.
- Analiza dobrych praktyk, doświadczonych sytuacji itp.
- Burza mózgów:
- Aktywna praca grupowa, podczas której uczestnicy wymieniają pomysły i rozwiązania na dany temat.
- Gry szkoleniowe:
- Interaktywne ćwiczenia, które angażują uczestników i umożliwiają naukę w praktyce.
- Ćwiczenia w parach lub grupach:
- Praktyczne zadania, które wymagają współpracy i komunikacji między uczestnikami.
- Wykłady interaktywne:
- Prezentacje prowadzone w sposób angażujący, z możliwością zadawania pytań i dyskusji.
PODSUMOWUJĄC
Dodatkowo w cenie otrzymujesz:
- Materiały do pracy własnej i warsztatowej
- Follow-up w formie rozmowy (konsultacji)
FORMA
stacjonarnie/
online
CZAS TRWANIA
2-7 dni warsztatowych
TERMIN
do ustalenia
Chcesz dowiedzieć się więcej?