PROBLEM
CX czy UX to jedynie hasła, nie wykorzystywane praktyki. Firma ABC przyciąga pewnych klientów, jednak dokonują oni tylko jednorazowego zakupu. Firma chce pozyskiwać stałych klientów, którzy następnie będą polecać firmę też innym. Jak widać, ABC czuje, że nie wykorzystuje pełnego potencjału.
- Co można zrobić, aby klienci czuli się z nami dobrze i dodatkowo chętnie do nas wracali?
WYZWANIA
- brak lub nieumiejętne badanie potrzeb klientów
- działania marketingowe i obsługa klienta niepowiązane z ogólną strategią firmy
- trudność z nadążeniem za oczekiwaniami rynku
- nierozwinięty obszar obsługi klienta
- nieumiejętność nawiązywania długofalowych relacji z odbiorcami
Wykorzystaj CX, aby budować kulturę organizacji skoncentrowaną na potrzebach klientów.
Customer Experience (CX), to nade wszystko suma wszystkich wrażeń, jakie ma klient z daną firmą we wszystkich kanałach kontaktu i punktach styku przez cały okres trwania tej relacji.
O doświadczeniach klienta piszemy również na blogu, np. od czego rozpocząć wprowadzanie do firmy CX.
Podejście zorientowane na człowieka - skupienie na C w CX
Klienci w istocie oczekują, że przedsiębiorstwo zrozumie ich wymagania. W konsekwencji nie wystarczy już jedynie oferta produktu czy usługi. W jaki sposób można w tych okolicznościach poznać, czego klient chce i w jaki sposób należy mu to dostarczyć?
Mając to na uwadze, podczas warsztatów uczestnik uczy się jak:
- stworzyć customer journey definiującej potrzeby, jak również oczekiwania klientów
- zbudować scenariusze działań wedle poszczególnych punktów styku firma-klient
- wykorzystać środki przekazu (internet, systemy rezerwacyjne, systemy do komunikacji z klientami)
- oraz wiele więcej przydatnych narzędzi i rozwiązań.
Program szkolenia Customer Experience (CX/UX)
Praktyczny warsztat kierowany do: przedsiębiorców, pracowników działów sprzedaży i obsługi klienta, freelancerów, dla których ważne są (ogólnie mówiąc) pozytywne doświadczenia ich aktualnych lub przyszłych klientów.
Harmonogram warsztatów Customer Experience (CX/UX):
- Czym tak naprawdę różni się marketing doświadczeń klienta od procesów budujących Customer Experience?
- Współczesne praktyki biznesowe, konsumenckie i projektowe. Co w końcu muszę wiedzieć, by budować Customer Experience?
- Metody analizy doświadczenia marki i usługi.
- Narzędzia nastawione na budowanie i kształtowanie relacji z klientem.
- Badanie, rozwiązanie, produkt i reakcje klientów w praktyce.
- Jak właściwie angażować innych w zrozumienie i komunikację wspierającą pozytywne doświadczenia?
Efekty uczenia się
- stosowanie zasad Customer Experience
- badanie potrzeb klientów, projektowanie i również wdrażanie rozwiązań
- powiązanie strategii generalnej firmy ze strategią marketingową
- wdrożenie narzędzi nastawionych na kształtowanie relacji z klientem
- rozpoznanie w istocie czynników wpływających na lojalność klienta
- znajomość zwłaszcza najważniejszych modeli zachowań klientów
PODSUMOWANIE
Dodatkowo w cenie otrzymujesz:
- Materiały do pracy własnej i warsztatowej
- Follow-up w formie rozmowy (konsultacji)
FORMA
stacjonarnie/ online
CZAS TRWANIA
8/16 godzin
TERMIN
do ustalenia
Chcesz dowiedzieć się więcej?